7.12.08

Nba

Normal sezonda yaklaşık olarak 1.5 ay geçtiği için nba hakkında izleyen ve takip eden herkesin belli bir öngörüsü oluştu doğal olarak.. Bende genel bir değerlendirmeyle nba de bu sezon hakkında benim gözüme çarpanları yazmak istiyorum.. 

Öncelikle bu sezona geçen sezon bıraktıkları yerden başlayan finalistlerden;
 bu performansı beklenen lakers, kobe-gasol ikilisine bynum ın eklenmesi ve ariza nın sakatlıktan kurtulması sonucu ve benchinde kuvvetli olması dolayısıyla bu sezonun en önemli favorisi olması beklenen lakers 2 adet 7-0 lık serinin sonunda iki doğu takımına yenilmesiyle şaşırttı beni.. bu yenilgilerin beni şaşırtmasının sebebi de detroitle kendi evinde oynamaları ve indiana gibi görece olarak zayıf bir takıma son saniyede de olsa yenilmeleri oldu.. lakers bu sene eğer sakatlık yaşamazsa batıda pek zorlanacak gibi görünmüyor..

diğer finalist celtics ise, benchinin zayıflaması ve big three nin 1 sene daha yaşlanması sebebiyle daha rölanti başlayıp yavaş yavaş formlarını yükseltmesi beklenirken, onlar gerçekten çok güçlü olarak sezona girdi.. ve onların mağlubiyetleri daha makul  karşılanacak takımlara karşı olması da dikkate değer.. ayrıca sakat sakat ve mükemmel oynadığı maçla pierce yine takdirleri kazandı bana göre..

doğu da celtics i zorlaması beklenen cavs ise lebron un önderliğinde beklenen de formda girdi sezona..  ancak bana sevimsiz gelen pazarlama startejisiyle lige giren lebron dolayısıyla bir antipatim olduğu için başarısız olmasını istediğin cavs in bu performansını kaybetmesini istiyorum..

batının bence finalist adayı olan ve lakers ın karşısına eğer daha önce gelmezlerse batı finalinde bize basketbol ziyafeti vereceğini tahmin ettiğim takım ise san antonio.. bu haftaya kadar hep eksik oynayan san antonio nihayet tam kadro oynamaya başladı ve form tutmaya başlamış gibi görünüyorlar.. ayrıca popovich in en büyük özelliği olan takımın nisan ayına en formda haliyle girmesi, bu sene hayalkırıklığı içinde olan batı takımları arasından sıyrılabileceğini düşünüyorum..

bunların dışında batıda portland ve denver sürpriz yapma potansiyeli olan takımlar gibi görünmelerine rağmen, portland tecrübesizlik, denver ise savunma zaafiyeti nedeniyle soru işaretleri barındırıyorlar.. houstonda da ron artest ve sakatlıklar ilerlemelerine engel olacak izlenimi verirken.. new orleans ise anlam verilemeyecek kadar kötü oynuyor ki toparlansalar bile en fazla batı yarı finali oynayabileceklerini düşünüyorum..

doğu da ise daha karmaşık ve daha sürprizli sıralamalar oluşsada orlando ve detroit in doğu yarı finali oynayacakları belli gibi.. burda bir istisna olarak howard, hedo ve lewis i tutarak nelson un yerine adam gibi bi guard bulabilirse orlando nun finali zorlayabileceğini düşünüyorum.. onun dışında ise belki atlanta renk getirebilir play-off a ama fazla ileri gidebileceklerini sanmıyorum..

bizim oyuncularımızdan hedo, geçen seneki çizgisine yakın oynuyor, ancak istatistiklerindeki ve şut yüzdesindeki düşüşü onun all-star rüyasını kaybetmesine neden olabilir.. ve artık hedo nun sayısı tek rakamlarla biten maçlar oynamaması gerekiyor..

memo ise, babasının rahatsızlığından önceki yaşadığı tutukluğu istanbul dönüşü birkaç maç sonra toparlasada şu an yine bi formsuz dönem yaşıyor.. onunla ilgili bu sene söylenecek tekşey babasının sağlığına biran önce kavuşmasını dilemektir.. daha fazlası onun için beklenmemeli bence.. all-star şansı bu sene nerdeyse sıfırken babasından gelecek haberlere göre inişli çıkışlı bir grafik izletecek bize..